Kablo Şehri Cluj Napoca

Geceden gittiğim party ve akabinde hiç uyumamam yolculuk kısmının zor geçeceğini gösteriyordu öyle’de oldu..

Cluj-Napoca (MacarcaKolozsvárRumenceCluj-NapocaAlmancaKlausenburg) Cluj bölgesinin başkenti ve en büyük şehridir. Romanya’nın dördüncü popüler şehri olarak bilinir. 2009 sayımlarına göre, 306,009 kişilik bir nüfusu vardır.

Turumuzu Sait ile planladık. Turumuzun adı Trick(Dalavere) Tur koymuştuk alakasızdı ama ilgi çekiciydi🙂

1. GÜN
30 mart 2013 sabahı Râmnicu Vâlcea’dan saat 07:00 itibariyle yola çıktık, otobüse 50 lei gibi bir fiyat ödedik.(Şirketin Adı Dacos http://www.dacos.com.ro)  yorgunluğum bindikten hemen sonra kendini göstermeye başladı gidene kadar bol bol uyudum..

6 saat civarında süren yolculuğumuzdan sonra Cluj’a vardık.. Şehrin ilgi çekici yerlerine gitmek için sabırsızlanıyordum.

Merkez(centru) yazan tabelaları takip ederek yavaş yavaş şehri gezmeye başlamıştık, arkadaşımla    haritaya göre değil merak ettiğimiz sokaklara girerek ve hislerimize göre hareket ederek gezmek hoşumuza gidiyordu.

Yürümeye başladıktan sonra Someşul Mic Irmağı ile karşılaştık. bulunduğumuz köprüden gözüken haç anıtı ilgimizi çekti Cetatuia Park’ın içinde bulunan bu haç aslında Cluj’u kuş bakışı görebileceğiniz güzel bir yer. Buradan Cluj  Universitatea stadyumunu da görebiliyorsunuz..

CLUJ NAPOCA

Yazının adı neden Kablo Şehri Cluj koyduğumu şu şekilde açıklayabilirim  elektrikli otobüsler , tramvaylar ve şehir elektrik hattı Cluj’u tamamen kablo şehri haline getirmiş, beğendiğiniz binayı rahat ya da net bir şekilde fotoğraflayamıyorsunuz.

Örneklerden bir tanesi🙂

Gezimize devam edelim daha sonra  karşımıza çıkan Mihai Viteazul heykeli oldu.

Cesur Mihai (RumenceMihai Viteazul, asıl adı Mihai Basarab, d. 1558 – ö. 19 Ağustos 1601TordaEflak), Rumenlerin ulusal kahramanı olan Eflak prensi. Kısa süreli yönetimi sırasında, Eflak’taki egemenliğini Boğdan‘a da kabul ettirmiş ve 1595 yılından 1602‘ye kadar her iki memleketi birleştirerek bugün Romanya‘yı oluşturan toprakların büyük bölümünü kendi iradesi altında bağımsız hale getirmiştir.(Daha fazla bilgi için Tıklayın http://tr.wikipedia.org/wiki/Mihai_Viteazul )

Gezimize hızlı bir şekilde devam ederken karşımıza harika bir kilise çıktı, Gotik mimarisi ve büyüklüğü ile ilgi çekiciydi, kilisenin önünde büyük bir meydan ve oturabileceğiniz banklar mevcut.

Saint Michael Kilisesi Cluj-Napoca bir Gotik tarzı Roma Katolik kilisesidir. Bu Transilvanya, Romanya coğrafi bölgesindeki ikinci büyük kilisesidir. Kilisenin Batı kapısının tarafında Macar kralı Mathias Rex’in Heykeli mevcuttur. Kilise 1390 yılında tamamlanmıştır.

SAINT MICHAEL KİLİSESİ

MATHIAS REX HEYKELİ

Kilise’yi gezdikten sonra yolumuza devam ettik güzel bir cadde üzerinde ilerliyorduk sol taraf tamamen kafeler ile dolu ve tahmin ettiğimiz gibi yazın buralara masa ve sandalyeler koyuyorlardı fakat bizim zamanımızda pek bir şey yoktu.🙂

Biraz daha yürüdükten sonra sağ tarafımızda Ulusal Tiyatro sol tarafımızda ortodoks Katedrali duruyordu..

Ulusal Tiyatro; Harika bir yer, esquisite mimarisi, mükemmel bir konum, güzel seçenekler opera programını ve tiyatro gösterileri için yanı sıra, modern bir tutum ve düşünce.

Romanyanın en ünlü ortodoks kilisesidir, Roma ve Bizans mimarisinden esinlenen kilise 1933 yılında tamamlanmıştır.

ULUSAL TİYATRO

ORTODOKS KİLİSESİ

Diğer şehirlerde olduğu gibi burada da baya elektrikli otobüsler mevcut, insanlar genellikle elektrikli otobüsleri kullanıyorlar, elinizde şehir haritanız var ve gideceğiniz yer uzak ise kullanabileceğiniz uygun taşıtlardan birtanesi.

Daha sonra cluj universitati stadyumuna doğru devam ettik, ırmağın üzerinde köprüden geçerken demirlerin üzerinde bulunan  kilitler ilgimi çekti burada insanlar ilişkilerinin başlangıç tarihlerini kilitlerin üzerine yazarak ayrılmamayı diliyorlar🙂 diğer bir ayrıntı ise kilitlerden bir tanesinin ”kale” olması. Stadyuma giden uzun bir koşu,yürüyüş ve yapay bir göl var kesinlikle görülmesi gerekiyor maalesef ülkemizde bu tarz yerler az..

YÜRÜYÜŞ ALANI VE YAPAY GÖL

IMG_1768 IMG_1788

cluj universitati stadyumu fotbal club universitatea cluj’un deyim yerindeyse mabedidir. bu stad aynı zamanda Amerikan futbolu içinde ev sahipliği yapıyor.

Sıradaki durağımız hediyelik eşyaların olduğu, yiyeceklerin satıldığı ve kafelerin olduğu bir sokak..ayrıca bu yerden sevdiklerinize güzel hediyelerde alabilirsiniz.. bu güzel ve dar sokaklardan devam ettikten sonra karşınıza müze meydanı çıkacaktır, burada oturabileceğiniz kafeler mevcut.

MÜZE MEYDANI

Cluj’da kalacağımız yeri daha önceden ayarlamıştık akşam olmaya başlamıştı ve  eve gidip birazda olsa dinlenmemiz gerekiyordu daha sonra evinde kalacağımız gönüllüler ile iletişime geçtik ve bir yerlere oturup bekleme kararı aldık. Mustache cafe diye bir yere girdik gayet güzel ve ucuz bir yerdi tavsiye edebilirim.(Ünlü Ortodoks kilisesinin arka tarafında cadde üzerinde ) (Dormition of the Theotokos Cathedral)

Biraz oturduktan sonra Celia(Portekiz)arkadaşımızla birlikte diğer gönüllülerinde bulunduğu eve doğru gittik, eve girdiğimizde Monika, (Çek Cumhuriyeti) Sebastian (Almanya) ve Laura(Almanya) vardı tanıştık biraz sohbet ettikten sonra akşam yemeği için alışveriş yaptık, Aşçımız Sait ile kararlaştırdığımız gibi küflü peynirli makarna ve salata yaptık.

Akşam bir yerlere gitme düşüncemiz vardı ancak fazlasıyla yorgunduk genede dayanamayıp çıktık ancak pek oturma isteğimiz yoktu, dinlenmemiz gerekiyordu erkenden eve gidip yatmaya karar verdik.

2. GÜN

Gece’den Cluj Merkezde bulunan botanik bahçesine gitmeye karar verdik, yorgunluğumuzdan dolayı öğlen saatlerinde kalktık karnımız baya açtı ve bir şeyler yememiz gerekiyordu. alışveriş merkezine gidecektik bir şeyler yedikten sonra botanik bahçesine geçtik girişte öğrenci kartınızı göstediğinizde giriş ücretsiz diğer tariflerde aslında çok pahalı değil.(5 ya da 10 lei civarı bir ücret ödersiniz)  bizi ilk karşılayan japon bahçesiydi.. baya geniş bir botanik bahçesiydi şehrin ortasına yapılmış yemyeşil doğasıyla, yeşilliği, kuş sesleri ve derenin su sesi sizleri rahatlatıyor ve yorgunluğunuzu üstünüzden alıyordu insanlar banklarda kitaplarını okuyor dinleniyorlardı, uzun bir süre botanik parkında oturup dinlendikten sonra yolumuza devam ettik.

IMG_1952 IMG_1971

Alışveriş Merkezi : ( http://www.iuliusmall.com/cluj )

Akşam üstü Laura’nın Cluj üniversitesinden bir arkadaşı kendisi fransız onunla birlikte bir malezyalı bir yeni zelandalı dünya turu yapan iki kafadar ile tanıştık onlarla birlikte cluj’da ün yapmış ve gitmenizi tavsiye edebileceğim ilginç ve farklı bir tarzı olan insomnia’ya adında bir bara gittik biralarımız içerken harika zaman geçirdik güldük eğlendik kısacası inanılmaz bir akşam oldu.🙂 yorgunluk kendini tekrardan göstermeye başlamıştı ve artık eve gitme vaktiydi, vedalaştıktan sonra insomia’dan çıkarken afişleri çalmayı unutmadık çünkü bundan sonra gideceğimiz şehirlere otostopu bu afişlerin arkasına şehir isimlerini yazarak çekecektik.. bir kaç tane aldıktan sonra yavaş yavaş vedalaşma vakti gelmişti Laura ve Celia ile vedalaştıktan sonra eve giderek Cluj’da son günümüzde bu şekilde bitmiş oldu..

IMG_2088 IMG_2094

Sıradaki Şehir ORADEA.. Blogumu ziyaret etmeyi ve paylaşmayı lütfen unutmayın..

EVS hakkında merak ettiğiniz sorular varsa mail ya da facebook üzerinden iletişim kurabilirsiniz.

DAHA FAZLA FOTOĞRAF İÇİN TIKLAYIN

Dogancan Cetin hakkında

I am Doğancan Çetin . I was born on 18 march 1991 in Çanakkale. I visited the primary school and the high school in Çanakkale. Now I am studying tourism and hospitality management at Uludağ University in Bursa. Beside my department i will improve myself in social domain.

Nisan 25, 2013 tarihinde DC, Travel içinde yayınlandı ve , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.