Sessiz Şehir Oradea

Cluj’da 2 günlük gezimizin ardından sıradaki şehrimiz Oradeaydı. Gezimizin 2. Şehrine otostop ile ulaşımımızı sağlayacaktık Cluj’un çıkışına doğru hayli epey uzak bir yürüyüş yapmamız gerektiğini söylemişlerdi diğer gönüllü arkadaşlarımız uzun bir yürüyüşten sonra geceden hazırladığımız ORADEA yazılı kağıdımızı çıkartarak otostop çekmeye başladık ve beş dakika sonra bir araba durarak içindeki kişi Oradea gidiyorum atlayın dedikten sonra teşekkür ederek yolculuğumuza başladık kısa bir Romence sohbetten sonra yorgunlukla birlikte diğer arkadaşım ön koltukta sızdı.

Oradea, (AlmancaGroßwardeinMacarcaNagyváradTürkçeVarad [Varat]), Romanya‘nın kuzeybatısında Bihor ilinin merkezi kent. Macaristansınırının 13 km doğusunda, Crişul Repede Nehrinin Batı Karpatlar‘ın batı eteklerinden ayrılarak Büyük Macaristan Ovasına girdiği noktada yer alır.

01.04.2013 sabahı 2-2,5 saatlik bir yolculuktan sonra oradea varmıştık Cluj’daki havanın aksine Oradea’da indiğimizde ufak kar taneleri ve rüzgarla karşılaştık gerçekten dondurucu bir soğuk vardı. Şehir merkezine indikçe esen rüzgar birazda olsa üşümemizi azaltmıştı.

Şehir merkezine geldiğimizde hayalet bir şehirmiş izlenimi vardı aslında her ne kadar büyük şehir olarak nitelendirilsede Oradea sokaklarda az sayıda insan ve bir çok yenileme çalışması yapılan binalar vardı.

Evlerinde kalacağımız arkadaşlar ile iletişime geçtikten sonra verdikleri saate kadar zaman geçirmemiz gerekiyor ve karnımızı doyuracak bir yer bulmamız gerekiyordu çünkü fazla bir şey yemeden yola çıkmıştık.

Şehrin merkezinde geçen Crişul Repede adında bir akarsu mevcut, akarsuyun üstündeki köprüden geçerek karşı kısma yöneldik gezilecek yerler vardır umuduyla ve karşımıza uzun bir yürüyüş yolu çıktı, araba trafiğine tamamen kapatılmış sağlı sollu mağazalar, kafeler, restoranlar ve hediyelik eşya dükkanları mevcuttu.

YÜRÜYÜŞ YOLU

1 yürüyüş yolu

Romanya’nın her yerinde olduğu gibi burada da Türkler var, ve bulduğumuz ilk türk dönercisine girerek karnımızı bir güzel doyurduk, daha sonra zamanımızı öldürmek için lactobar adında bir kafeye girdik ve gerçekten Oradea’ya bir gün yolunuz düşerse o kafeye kesinlikle gitmelisiniz inanılmaz bir dekorasyonu var ilginizi çekecektir.

LACTOBAR

2 lactobar

Şehir’de en çok dikkatimi çeken tramvaya(komunizm’de tramvay ve elektriğin önemi) gerçekten fazlasıyla önem verilmişti her sokakta her cadde’de karşılıklı gidip gelen tramvayları görmek mümkün..  ayrıca şehrin merkezinde hükümet konağının yanında saat kulesi mevcut belli saatlerde tam’da ya da yarım’da mı çalıyor o kısmı anlayamasakta müzik çalması ve gençlerin dans etmesi bizi gerçekten şaşırtmıştı. J

SAAT KULESİ VE HÜKÜMET KONAĞI

4 Saat kulesi

TRAMVAYLAR

3 Tramvaylar

Lactobardan çıktıktan sonra kendimizi köprünün yanında akarsuyun şiddetle akan sesini dinleyerek bizi evlerinde ayarlayacak 2 Ermeni kız arkadaşımız ve 1 İspanyol erkek arkadaşımızı beklemeye koyulduk kısa bir süre bekledikten sonra arkadaşlarımızla birlikte şirin evlerine doğru yola koyulduk

CRIŞUL REPEDE5 akarsu

güzel bir karşılamanın ardından eşyalarımızı odamıza koyarak kısa bir dinlenmenin ardından şehir gezimize Tatev arkadaşımızın eşliğinde devam ettik.

Oradea’nın ilginç ve ıssız sokaklarında gezmeye devam ettik. Ayrıca burasının eski Macar toprakları olduğunu unutmamak gerekir her yerde Rumence ve Macarca tabelalar görmek mümkün okulların çoğunda Macarca konuşuluyor..

İKİ DİLDE YAZILAN TABELALAR

6 Macarca Rumence

Şehrin merkezinde birde sinagog bulunuyor içeriye girmek istediğimizde içeriden alkolik amcalar gezmek istiyorsanız para ödemeniz gerekiyor dediler, güvenliğimiz açısından yolumuza devam ettik. J

SİNAGOG

7 sinagog

Hükümet konağının önüne geldiğimizde girip girmemek arasında tereddüt yaşasakta bir süre sonra kendimizi içeride meclis toplantı salonunda bulduk gerçekten içeri girdiğimize şaşırmıştık herkesin giremeyeceği bir yer olmasına rağmen içerideydik şanslıyız diyerek gezimize devam ettik.

HÜKÜMET KONAĞI

8 hükümetkonagıveici

Her şehirde olduğu gibi burada da kiliseleri gezme geleneğimizi devam ettirdik, hayli eski bir kiliseyi ziyaret ettikten sonra karnımızın acıktığını anladık saatlerdir geziyorduk. Tatev’in tavsiyesi ile bir restorana gittik, Romanya geleneksel milli mutfağından ekmek içinde çorba diye geçiyor ki sanırım Türkiye’de de yapılıyormuş gerçekten çok hoşuma gitti kesinlikle denemenizi öneririm, fakat çorbası bittikten sonra ekmeğini yemek sıkıntı.

9 kilise

10 Corba

Bir güzel karnımızı doyurduktan sonra evin yolunu tuttuk, tuttuk ama yolda kaybolduk kısa bir süre sonra Tatev nerede olduğumuzu anladı da eve erkenden varabildik.

Eve geldiğimizde duş aldıktan sonra sohbet ederken biralarımızı yudumladık, kendi ülkemizin yaşadığımız şehirlerin videolarını birbirimize izlettirerek hoşça vakit geçirdik, her ne kadar yattığımız yatak çok iyi olmasada J  sabah  teşekkür ettikten sonra vedalaşıp Arad yoluna doğru yol aldık.

11 evtoplufotograf

Sıradaki Şehir ARAD.. Blogumu ziyaret etmeyi ve paylaşmayı lütfen unutmayın.

EVS hakkında merak ettiğiniz sorular varsa mail ya da facebook üzerinden iletişim kurabilirsiniz.

Şehirler ile ilgili daha fazla fotoğrafı facebook albümlerimde bulabilirsiniz.

Dogancan Cetin hakkında

I am Doğancan Çetin . I was born on 18 march 1991 in Çanakkale. I visited the primary school and the high school in Çanakkale. Now I am studying tourism and hospitality management at Uludağ University in Bursa. Beside my department i will improve myself in social domain.

Mayıs 30, 2013 tarihinde DC, People, Travel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.