Constanța Güzelse Sen Olduğun İçindir

21 Haziran 2013 köstence yolculuğum; Her yolculuk gibi tahminim köstence yolculuğumda eğlenceli geçecekti öyle de oldu. Sabah 8 civarı Egemen arkadaşımla otostop çekmeye başladık Râmnicu Vâlcea’dan, normal otobüs ile gitmeye kalksanız 7-8 saat civarında orada oluyorsunuz.

Bükreşe kadar Türk tırı ile gitme düşüncemiz vardı, ayrıntı vermek gerekirse Türk tırlarına Türk kimliğini çıkartmadığınız sürece kesinlikle durmuyorlar bunu bildiğimiz için, kimliğimizi çıkarttık 15 dakika geçmeden bir kişi durdu ancak binmeden, bir yerde dinleneceğini oradan sonra araç değiştirirsiniz demesine rağmen biz genede bindik. 1,5 saatlik bir yoldan sonra araç değiştirme vakti gelmişti, yol ortasında tekrardan otostop çekmeye başlamıştık bir tane şirket aracı ile bükreşe kadar devam ettik, şanslıyız ki adam otostop çekeceğimiz yerin yakınında bir yere gidiyormuş.

1,5 saat sonra arabadan indikten sonra 6 – 7 KM yürüdükten sonra  Bükreş – Constanta  A2 otobanından otostop çekmeye başladık ancak çok sıkıntılı bir durumdu. Arabalar çok hızlı geçtiği için genelde durmuyorlardı. Daha sonra bir tane eski bir araç durdu aracın içine baktığımızda şoförün papaz olduğunu farkettik, papaz çat pat İngilizcesiyle bize nereye kadar gideceğini söyledikten sonra kabul edip araca bindik.

Bu araçla birlikte günün 3. Arabasına da binmiş olduk. Braila kavşağına kadar geldikten sonra tekrardan otostop çekmeye devam ettik yaklaşık 45 dakika 1 saat boyunca otostop çektikten sonra bir tane kargo arabası ile yolumuza devam ettik, 2 saat sonra köstenceye(Constanta) vardığımızda 10 saatlik otostop yorgunluğu vardı üzerimizde.

Köstence (RumenceConstanţa ), Romanya‘nın Dobruca bölgesinde, Karadeniz kıyısındaki en büyük liman şehri.

Şehirde önemli bir Türk – Tatar azınlık varlığını devam ettirmektedir. Şehirde yaşayan çingeneler de Türkçe konuşmaktadırlar.

Arkadaşımla bizi evinde ağırlayacak arkadaşımızın evine geçtik, sağolsun bize güzel yemekler hazırlamış hayatım boyunca en çok keyif aldığım ve mutlu olduğum zamandı. Sonrasında biralarımızı yudumlarken sohbetimizi ettik, gecenin ilerleyen saatlerinde dışarı çıkarak birkaç mekana göz gezdirdik malum tek mekanda durmamak lazım.

Geceden kalmış olduğumuzdan dolayı  ertesi gün biraz geç kalktık, kahvaltımızı yaptıktan sonra Mamaia’ya doğru yol aldık, güzel , temiz ve  yaklaşık 10 km civarında bir plaja sahip..

Uzun bir süre plaj’da takıldıktan sonra tekrardan eve dönerek geceye hazırlık yapmak için bir şeyler içip sohbet ettik, daha sonra gene mamaia gecelerine doğru yol alarak keyfini çıkarttık.

Yaklaşık 4,5 gün civarı Köstence(Constanta) kaldık. Gayet iyi eğlendik, hem bizi ağırlayan arkadaşlarımız iyi misafirperverlik yaptılar hem kaldığımız yer güzeldi.

Ulaşım hakkında kısaca tekrar bilgi vermek gerekirse bulunduğum şehir Vâlcea’dan Köstence’ye kadar otostop ile geldim ancak otobüs ya da tren kullanacaklara şunu söylebilirim.

Bükreş – Köstence Tren 59 lei

Bükreş – Vâlcea Otobüs 30 lei

YagmurveBen

Dogancan Cetin hakkında

I am Doğancan Çetin . I was born on 18 march 1991 in Çanakkale. I visited the primary school and the high school in Çanakkale. Now I am studying tourism and hospitality management at Uludağ University in Bursa. Beside my department i will improve myself in social domain.

Temmuz 9, 2013 tarihinde DC, Travel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.