Drakula’nın Şehri Brașov

Sabahın erken saatleriydi, Vâlcea’dan bir otobüse atlayıp Dracula’nın şehrine doğru yol aldım… Otostop çekmedim çünkü zamanım azdı ve eğitimden dönen arkadaşlarıma hemen katılmam gerekiyordu bu yüzden zaman azlığından dolayı otobüs en iyisiydi..

Brasov’a vardıktan sonra eğitimden gelecek Türk arkadaşlarımı tren garının orada beklemeye koyuldum, kısa bir süre sonra gelen ekibimiz ile hostelimize doğru yola koyulduk..  Kısa bir yürüyüşün ardından dağın üstünde gördüğüm Brasov yazısı ile kendimi hollywood’ta hissetmem bir oldu, aslında bu da şehri pazarlama yöntemlerinden biri ve ilgi çekici.. yolumuz republicii caddesinden devam ederek kalacağımız Rolling Stone hosteline geldik, şehire yakın olması, ev sıcaklığını yakalayabileceğiniz ve 45 lei gibi bir fiyata kalabileceğiniz güzel bir hostel.. (ikinci kez gittiğinizde indirimde yapıyorlar)

345px-StemaBrasov.svg

Brasov 250.000 nüfus ile Romanya’nın 8. büyük kentidir. Romanya’nın Transilvanya bölgesinde yer alır.

1950-60  yılları arasındaki komunist dönemde ”stalin şehri” anlamına gelen ”oraşul stalin” adı ile anılmaktaydı

Piata Sfatatului adı verilen meydan şehrin kalbidir.

Hostel’e eşyalarımızı yerleştirdikten sonra geç kalmadan brasovu gezmeye koyulduk ilk ziyaret ettiğimiz yer St Nicholas Kilisesi her kilise gibi ilginç yapısı ve tarihiyle ilgi çekiciydi..  aynı zamanda ilk romen okulu olarak tarihlerde geçmektedir.

Brasov’da gerçekten fazlasıyla dar sokak mevcut.. bu dar sokaklardan geçerek turnul negru (black tower) geldik. Buradan brasov’un bir çoğunu görebilmek mümkün, çok yüksek bir yerde olmasada manzaradan brasov yazısını ve şehrin güzel fotoğraflarını çekebileceğiniz bir noktası.

Black Tower ve White Tower : Türk ve Tatar akınlarını gözlemek amacıyla yapılmıştır.

Burada fotoğraflarımızı ve sohbetimizi gerçekleştirdikten sonra yolumuza devam ettik, Brasov’un en önemli yapısı olan ‘’Black Church’’ viyana ile İstanbul arasındaki en büyük  gotik kilisesidir. Aynı yerdeki ilk kilisenin tarihi 1385 yılına uzanmaktadır.

Kiliseyide gördükten sonra sıradaki yerimiz Piata Sfatatului şehrin kalbi. Kısa süre dinlendikten sonra bir şeyler yeme düşüncesindeydik, nereye girelim derken kendimizi bir restoranda bulduk karnımızı bir güzel doyurduk. Nereye gideceğiz derken herkesin düşüncesi aynıydı tabi ki braşov yazısı teleferik ile çıkılıyordu. Yolda bir arkadaşımız bizimle gelmeyeceğini ve biraz tek gezeceğini söyleyip yanımızdan ayrıldı.. biz teleferiğin olduğu yere gittik fakat gittiğimizde kapandığını ve yarın gelmemizi söylemiştiler dönmemiz gerekiyordu, geri dönerken brasov’da en dar sokağa girip fotoğraf çektirmeden olmazdı..

tekrardan meydana döndüğümüzde bizden yarım saat ayrılan arkadaşımız geriye 5 türk ile geri gelmişti. Tek tek tanışıp sohbet ettik meydanda eğlendik kısa süreli flashmob yapma deneyimimiz olsada başaramadık.🙂

Akşam için sözleştikten sonra hostelimize geri döndük, akşam yemeğimizi hosteldeki mutfak sayesinde ucuza getirmiş olduk hazırlandıktan sonra söyledikleri yere gitmek üzere hostelden çıktık çıktık ama yağmur yağdığı için ıslana ıslana gittik gideceğimiz yere.

Brasov’da 13 kadar Türk bir arada güzel eğlenceli sohbetler ettik, işin ilginç ve güzel tarafı farklı programlar aracılığı ile yabancı ülkeye gelen gençlerin bir araya gelmeleri..

2. gün ki planımız sinaia’daki Peles Castle gitmekti . bir önce ki gün hostel’in sahibi ile konuştuğumuz fiyat doğrultusunda 45 lei gibi bir ücret ödeyerek özel bir minibüs ile Peles Castle hareket ettik..  1 saatlik bir yolculuktan sonra Peles castle’a geldik..

Aslında buraya yazmakla anlatılabilecek bir yer değil.. dışarıdan tüm görkemiyle karşımızda duruyordu ilginç mimarisiyle ve en ince ayrıntısına kadar işlemeleriyle göz dolduruyordu..

Gönüllülük ya da öğrenci kartıyla istediğiniz ve uygun tarifeyi alarak içeriyi gezebilirsiniz hepsini gezmek istiyorsanız hayli yüksek miktar para ödemeniz gerekiyor.. ayrıca fotoğraf çekmek istiyorsanızda ekstra para ödüyorsunuz.

İçeriye girdiğimizde ‘’hadi canım’’ tepkisini verdi herkes, eminim bunu abartacak arkadaşlarda vardır.

İçeride bizi ilk olarak harika bir hol karşıladı.. sonrasında savaş aletlerinin olduğu bölüme geçtik burada Osmanlı askerlerinin zırhlarının ve silahlarının sergilendiği bölümde var, oradan kralın çalışma ofisine ve harika kütüphanesine geçtik..

Devamında özel müzik odası, tiyatro salonu, nargile salonu ki içerideki halılar ve nargileler o dönemde özel olarak getirilmiş Türkiye’den.. Kral sigara ve nargile içmeyi çok sevdiği için bu tarz bir oda yaptırmakta bulmuş çözümü, oradan yemek salonu inanılmaz bir sofra ve insan diyor ki; burada yemek yemeliyim..

6 5 4 IMG_1475

Kısa gezimizden sonra dışarı çıkarak fotoğraf çekildikten sonra minibüs şoförünün verdiği saatte bizi indirdiği yere giderek minibüse binerek brasova geri döndük.. merkezde bir şeyler atıştırdıktan sonra otobüse binerek şehrimize yaşadığımız şehire geri döndük harika bir iki gün geçirdik, brasov’a gidecek olan varsa eğer kesinlikle pişman olmayacaktır.

Dogancan Cetin hakkında

I am Doğancan Çetin . I was born on 18 march 1991 in Çanakkale. I visited the primary school and the high school in Çanakkale. Now I am studying tourism and hospitality management at Uludağ University in Bursa. Beside my department i will improve myself in social domain.

Temmuz 27, 2013 tarihinde DC, Travel içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. 2 Yorum.

1. Doğancan çok hoş bir yazı olmuş kolajlar ile zenginleştirmişsin gerçekten okunası bir yazı,teşekkürler..